Voor eventprogrammeur Bart is een muziek een echte eerste levensbehoefte: ‘zeker na corona is nog duidelijker geworden dat muziek een enorm positieve bijdrage in ons dagelijks leven heeft. Muziek zorgt voor een dagelijks geluksmomentje en wij vinden het ook leuk om mensen verschillende stijlen muziek te laten ontdekken.’
Partner interview Bart en Nina | Poppodium Bibelot

Bart en Nina vormen samen met een jong team het gezicht van Bibelot. ‘Voor ons is het belangrijk dat iedereen zich hier welkom voelt. We organiseren ook steeds meer eigen events om met alle mogelijke doelgroepen aansluiting te vinden. Daarom werken we ook graag samen met Dordtpas, onze samenwerking stelt ons in staat nog meer publiek te bereiken en van muziek te laten genieten.
Nina legt uit: ‘Vanuit die gedachte ontstaan ook leuke nieuwe eigen events als ‘de verzoekmachine’. ‘Een clubavond waarbij het publiek mede de keuze van de DJ bepaalt. Door met een QR-code in te loggen op een App kun je de hele avond verzoekjes indienen. Dit zorgt voor een leuke interactie tussen publiek en de draaiende DJ’s.’
Nieuwe events worden bedacht door Bart of zijn collega’s en daarna binnen het team in een ontspannen sfeer vormgegeven en verder ontwikkelt. ‘Niets is fout is ons motto zodat de creativiteit optimaal benut wordt. Wij hebben het geluk dat we mooie events mogen bedenken en organiseren dus dat geeft een hoop en energie en werkplezier. De eigen events zorgen er ook voor dat we een stuk eigen identiteit en zelfstandigheid krijgen. Daarmee kunnen we ons ook onderscheiden van andere poppodia. Zo zijn we ook erg trots op het event ‘Opwaarts’ wat we onder andere in de Wilhelmina(koepel)kerk organiseren. Dit is een bijna meditatieve ervaring met neoklassieke muziek in combinatie met een lichtshow en abstracte visuals.’
Nina is de marketeer binnen het team en bedenkt hoe de events op een leuke manier onder de aandacht kunnen worden gebracht binnen Dordrecht en daarbuiten. ‘Op dit moment werken we ook hard aan een compleet nieuwe website om ons publiek nog beter te kunnen bedienen en bereiken. Wij hebben daarbij voor iedere muziekstroming een eigen stijl van communicatie en verschillende kleuren ontwikkelt. Voor bijvoorbeeld een reggae feest spreek je aan met vrolijke kleuren terwijl we voor Metal feesten meer in een ‘dark’ stijl blijven. ’
Bart besluit: ‘De samenwerking met de Dordtpas past perfect in ons gezamenlijke doel zoveel mogelijk mensen te laten participeren in de leuke events die we kunnen neerzetten. Zo zal dit jaar op 29 december voor de 2e keer een speciale editie van de Dordtse Vrienden Live worden georganiseerd. Afgelopen jaar hebben we dit samen voor het eerst opgezet en konden Dordtpashouders gratis naar deze avond waar de band samen met gastartiesten een fantastische show neerzet. We hopen dat dit jaar nog meer mensen van deze leuke avond komen genieten!’